Første Besøg

På første besøg sker der følgende:

1. Check-in i receptionen med dit sygesikringsbevis samt udfylde et spørgeskema vedrørende din primære klage fx rygsmerter, hovedpine mm. Dette hjælper os med at oprette din elektroniske journal.
  2. Efter du har udfyldt skemaet påbegyndes konsultationen, hvor vi spørger ind til din problematik fx lænderygsmerter, hovedpine e.l. Her spørger vi ind til debut, årsag, varighed, generende og lindrende faktorer og eventuelle stress påvirkninger i dit liv, som giver et samlet billede af dit helbred.
  3. Når kiropraktoren er færdig med at samle de relevante oplysninger om dit helbred fx dine lænderygsmerter, hovedpine/migræne vil han derefter gå i gang med en grundig undersøgelse. Her vil kiropraktoren blandt andet lave en holdnings analyse samt relevante neurologiske, ortopædiske og kiropraktiske tests.
  4. Som led i undersøgelsen kan det være nødvendigt at tage røntgenbilleder af fx din lænd, nakke, skulder, som kan illustrere skævheder og sygdomstegn så som slidgigts forandringer (osteoartrose).
  5. Til sidst kan du forvente en eventuel behandling og rådgivning om din skade/lidelse.
    Efter din forundersøgelse for fx dine lænderygsmerter eller hovedpine, aftales en tid til din næste behandling hvor kiropraktoren gennemgår din sag. Dette betyder en gennemgang af dine symptomer og dine røntgenbilleder, hvad du fejler og hvordan vi skal behandle dig. Vi vil også drøfte et eventuelt behandlingsforløb hvor du vælger det, som passer dig bedst.